Видатний американський вчений, педагог, філософ, професор Джон Дьюї сказав: “Якщо ми будемо вчити сьогодні так, як ми вчили вчора, ми вкрадемо у наших дітей завтра».
Е. Роджерс зазначив, що «якщо в сучасному суспільстві ми не матимемо людей, які конструктивно реагують на найменші зміни в загальному розвитку, ми зможемо загинути, і це буде та ціна, яку ми всі заплатимо за відсутність творчості ».
Розвиток системи освіти в Україні, її вихід на європейський рівень неможливі без підвищення уваги до викладання іноземних мов, володіння однією з яких є неодмінним критерієм інтеграції України в Європейське та світове співтовариство. На сьогоднішній день , основним завданням сучасної школи є розвиток гармонійно цілісної особистості, де у центрі уваги – учень з його обдарованістю, здібностями, потенційними можливостями, а також створення інноваційного простору. Для того, щоб викликати інтерес в учнів до вивчення іноземної мови, ми повинні шукати нові, цікаві і результативні форми і методи навчання. Сьогодні актуалізується поняття «діяльнісний підхід». Зокрема, у новому Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти читаємо:«Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища».
Саме діяльнісний підхід дозволяє уникнути розриву між теоретичними знаннями та застосуванням їх на практиці. Механізмом здійснення діяльності є розв’язання різноманітних завдань. Задачею вчителя є навчання учнів вмінню виконувати діяльність,за допомогою якої вона реалізується. Знати- це не просто пам’ятати відповідні знання, а виконувати відповідну діяльність, що пов’язана з цими знаннями. Тому що засвоїти знання можна тільки оперуючи ними. Діяльнісний підхід включає в себе: *Розвивальне навчання.
*Проблемне навчання.
*Особистісно-орієнтоване навчання
*Інтерактивні технології
*Інформаційно-комунікаційні технології
*Проектна технологія
На уроках англійської мови використовуємо ІКТ для того, щоб:
формувати навички і уміння читання, використовуючи безпосередньо матеріали інтернет-мережі різного рівня складності;
вдосконалювати уміння аудіювання на основі аутентичних звукових текстів, пісень, кіно-епізодів;
вдосконалювати уміння писемного мовлення, поповнювати свій словниковий запас (як активний , так і пасивний) лексикою сучасної іноземної мови, яка відображає певний етап розвитку культури народу, соціальний і політичний устрій суспільства;
збагачувати школярів культурологічними знаннями, які включають в себе мовленнєвий етикет, особливості поведінки різних народів в умовах спілкування, особливостей культури та традицій країни, мова якої вивчається;
вдосконалювати знання з граматики за допомогою виконання тестів у режимі on-line;
формувати стійку мотивацію пізнавальної діяльності учнів на уроках;
прививати потребу у використанні англійської мови з метою справжнього спілкування.
Враховуючи те, що проєктна діяльність — одна із форм підвищення якості викладання, використання ІКТ у поєднанні з методом проекту дозволяє учням на практиці застосовувати свої знання, навички та уміння, тому і є однією з форм дослідницької та пізнавальної діяльності, під час якої успішно реалізується кооперативне співробітництво, яке сприяє підвищенню мотивації вивчення іноземної мови. У центрі такого робочого процесу стоїть сам учень з можливістю вільного висловлення своїх думок. Крім того, створюючи та презентуючи свій проєкт, учні поєднують всі види мовленнєвої діяльності: читання, письмо, говоріння та аудіювання. Щоб підібрати необхідний для своєї презентації матеріал, учні мають переглянути чимало друкованого матеріалу, попрацювати з лінгвокраїнознавчими і енциклопедичними довідниками та словниками. Тексти зі слайдів також використовуються для читання. Таким чином, в учнів формуються лексичні, граматичні та фонетичні навички. Робота над презентацією включає в себе також розвивальні та виховні складові. Дуже цікаво спостерігати за розвитком учнів, переглядаючи їхні презентації. Для кожної дитини це можливість висловитися й показати себе, свої інтереси та навички. У процесі роботи над проєктом в учнів розвивається уява, творче мислення, відповідальність, самостійність. Під час захисту презентації вони вдосконалюють свої власні навички і уміння спілкування, а також вчаться поважати чужу думку, проявляти товариськість, підтримку. Через порівняння культури іншомовних країн учні краще усвідомлюють культуру, історію та традиції своєї країни.
Переваги використання КТ у викладанні англійської мови:
дозволяє відійти від традиційних форм навчання;підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів;оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил;подолати монотонність заняття при формуванні мовленнєвої та комунікативної компетенції учнів при навчанні англійській мові.
Стаття корисна і актуальна.
ВідповістиВидалити